MENU

Najczęściej zadawane pytania

Wybór biżuterii i jej produkcja

Płatność i dostawa

Zakup biżuterii

Obsługa klienta, dostosowywanie, wymiana i zwroty

Jeśli mają Państwo jakiekolwiek inne pytania, prosimy o wysłanie wiadomości e-mail na adres info@klenota.com. Szczegółowe informacje o procesie zamawiania w studiu KLENOTA można znaleźć także w naszych warunkach Dostawy i Płatności.


Wybór biżuterii

Jak mam wybrać odpowiedni rozmiar pierścionka?

Jeśli nie znają Państwo rozmiaru pierścionka, który zamierzają kupić, zachęcamy do przeczytania naszego poradnika, który opisuje, jak poprawnie zmierzyć pierścionek lub odkryć jego wielkość w tajemnicy.

Jeśli nie mam pewności względem dobrego rozmiaru pierścionka, lepiej wybrać nieco mniejszy czy nieco większy?

Podejmując decyzję na ten temat, lepiej wybrać odrobinę mniejszy rozmiar. Powiększenie pierścionka o 1-2 rozmiary jest łatwiejsze niż jego zmniejszenie. Ta zasada nie obowiązuje przy szerszych pierścionkach, gdzie bezpieczniejszy jest wybór większego rozmiaru. Dzieje się tak dlatego, że szersze pierścionki lepiej pasują do palca niż cieńsze. W przypadku pierścionków z kamieniami szlachetnymi lub grawerunkiem, zmiana rozmiaru może być problematyczna, dlatego w większości przypadków preferujemy wymianę na nowy egzemplarz. Jedynym warunkiem jest zwrot pierścionka, który nie był noszony.

Czy mogą Państwo wykonać biżuterię w innym kolorze złota?

Tak, ogólnie jest to możliwe - bez dodatkowych kosztów. Prosimy zaznaczyć kolor złota, który Państwu odpowiada w notatce do zamówienia lub poprzez wysłanie e-maila na info@klenota.com. Mogą Państwo także wypełnić formularz “Pytanie o produkt”, znajdujący się na każdej stronie produktowej. Potwierdzimy zmianę i poinformujemy, kiedy mogą się państwo spodziewać wykonania produktu.

Czym jest próba?

Próba to specyficzny symbol na biżuterii, który potwierdza informacje o autentyczności i czystości. Przed nadaniem próby, biżuteria jest także oznakowywana symbolami producenta lub importera. W Republice Czeskiej, kiedy chodzi o próby, obowiązuje międzynarodowa międzynarodowa Konwencja o Kontroli i Oznaczaniu Artykułów z Metali Szlachetnych. Więcej informacji na ten temat mogą Państwo znaleźć na naszym blogu.


Płatność i dostawa

Jaki jest koszt dostawy?

Standardowa dostawa i pakowanie są darmowe na terenie Republiki Czeskiej oraz większości krajów zagranicznych. Istnieje opłata za ekspresową dostawę międzynarodową, a jej cenę mogą Państwo sprawdzić tutaj.

Do których krajów dostarczają Państwo biżuterię?

Dostarczamy biżuterię do wszystkich krajów świata. Standardowa dostawa i pakowanie są darmowe w następujących krajach: Słowacja, Niemcy, Polska i Wielka Brytania. W przypadku zamówień na terenie Unii Europejskiej, wszystkie opłaty związane z obsługą i podatkami są wliczone w cenę. Obecną tabelę opłat można znaleźć tutaj.

Czy mogę osobiście odebrać biżuterię?

Tak, mogą Państwo odebrać biżuterię osobiście w naszym studiu jubilerskim w centrum Pragi, pod adresem: Bílkova 19, Praga 1. Mogą Państwo umówić się na wizytę z wyprzedzeniem, wysyłając do nas e-mail na adres info@klenota.com albo dzwoniąc pod numer +420 603 219 313. Przed wizytą w naszym studiu prosimy o sprawdzenie aktualnych godzin otwarcia.

Jak długo będzie czekać na mnie biżuteria do osobistego odbioru?

Od momentu wykonania biżuterii, będzie ona czekała w naszym studiu przez pięć (5) dni roboczych. Jeśli potrzebują Państwo więcej czasu na jej odbiór, prosimy o kontakt na adres info@klenota.com lub numer +420 603 219 313. Mogą Państwo także zaznaczyć odpowiadający Państwu dzień odbioru biżuterii w notatce do zamówienia.

Czy oferują Państwo możliwość płatności w ratach? 

Nie, niestety nie mamy obecnie takiej możliwości.

Ceny zostały przeliczone z koron czeskich, jak wyświetlają się na stronie?

Ceny produktów widoczne na stronie zostały zaokrąglone po przeliczeniu z koron czeskich. Zawsze zobaczą Państwo w podsumowaniu oraz zapłacą dokładną cenę, bez zaokrąglenia.


Zamówienia w studiu KLENOTA

Zamawiam pierścionek. Gdzie mam zaznaczyć rozmiar, dokonując zakupu?

Prosimy Państwa o napisanie odpowiedniego rozmiaru lub wewnętrznej średnicy pierścionka w notatce do zamówienia. Jeśli nie są Państwo pewni rozmiaru, który powinni wybrać, zachęcamy do przeczytania naszych sugestii, dotyczących pomiaru pierścionków lub odkrywania ich rozmiaru w tajemnicy.

Gdzie mogę sprawdzić, na jakim etapie jest moja zamówienie?

Na każdym etapie będzie informować Państwa e-mailem o postępach prac – potwierdzimy zamówienie, poinformujemy o przewidywanym czasie dostawy i skontaktujemy się tuż przed wysłaniem. Jeśli biżuteria ma dłuższy czas oczekiwania lub produkcji, będziemy Państwa regularnie informować o związanych z tym szczegółach.

Jak mogę anulować zamówienie?

Wystarczy wysłać nam e-mail na adres info@klenota.com, a my zajmiemy się resztą.

Czy dostanę biżuterię w pudełku?

Tak, każdą sztukę biżuterii pakujemy bezpiecznie w pudełko, które otrzymują Państwo za darmo.

Czy dostanę certyfikat do biżuterii?

Tak, zapewniamy certyfikat do każdej sztuki biżuterii, który zawiera opis materiałów i kamieni, wykorzystanych przy produkcji, a także ich wagę. Biżuteria z diamentami o wadze 0,3 karata lub większymi posiada dodatkowo certyfikaty międzynarodowych kompanii GIA, HRD lub IGI. Jeśli chcieliby Państwo otrzymać taki certyfikat dla mniejszego klejnotu, prosimy o informację i także go przygotujemy.

Jaką gwarancją objęta jest biżuteria?

Zapewniamy dwuletnią gwarancję na każdą biżuterię. W przypadku jakichkolwiek defektów produkcyjnych, pokrywamy wszystkie koszty naprawy lub wymiany, wliczając koszty przesyłki.

Gwarancja nie obejmuje biżuterii, która została zmodyfikowana przez innego jubilera, uszkodzona lub w inny sposób obniżono jej wartość (np. poprzez mechaniczne zniszczenia). Prosimy zapoznać się ze szczegółami zasad naszych gwarancji i zwrotów.


Obsługa klienta, dostosowywanie, wymiana i zwroty

Pierścionek nie pasuje. Czy mogą go Państwo dopasować lub wymienić?

Gwarantujemy, że dopasujemy lub wymienimy Państwa pierścionek za darmo w ciągu 60 dni od zamówienia. Jedynym warunkiem, jaki stawiamy przed wymianą lub dopasowaniem, jest odesłanie nam nienoszonej biżuterii. Po upływie 60 dni, za usługę tę pobieramy opłatę.

Przed zakupem pierścionka, zachęcamy do znalezienia właściwego rozmiaru pierścionka w najbliższym sklepie lub naszym studiu. Więcej szczegółów można znaleźć w naszym wpisie o rozmiarach i dopasowywaniu pierścionków.

Czy mogę zwrócić zamówioną biżuterię?

Mogą Państwo zwrócić biżuterię w ciągu 60 dni od zamówienia bez podawania powodu. Jedynymi wyjątkami są egzemplarze, które zostały przygotowane specjalnie na Państwa życzenie, które zostały zmodyfikowane przez innego jubilera oraz takie, które uległy uszkodzeniu, były używane, noszone lub w jakiś inny sposób ich wartość została obniżona. Prosimy sprawdzić naszą stronę poświęconą zwrotom w celu poznania szczegółów. 

Czy mogę zwrócić biżuterię bez certyfikatu i bez pudełka, w którym przyszła?

Międzynarodowy certyfikat GIA, HRD lub IGI, który wysyłamy razem z niektórymi egzemplarzami naszej biżuterii, tak samo jak pudełko prezentowe, w którym jest ona dostarczona, to nieodłączne części zamówionego produktu. Z tego względu certyfikat i pudełko muszą zostać zwrócone razem z biżuterią w celu uzyskania zwrotu. Tak samo dzieje się w przypadku certyfikatu wydawanego przez studio KLENOTA, który jest wysyłany z biżuterią i który jest gwarancją autentyczności produktu. Prosimy o zapoznanie się ze szczegółami w naszym Regulaminie.

Ile czasu zajmie proces zwrotu?

Dokonamy zwrotu Państwa pieniędzy w ciągu 14 dni od chwili odesłania nam biżuterii. Zwroty na karty kredytowe mogą zająć nieco dłużej ze względu na czas trwania przelewu pomiędzy bankami. 

Czy modyfikują Państwo lub naprawiają biżuterię wykonaną przez kogoś innego?

Nie, modyfikujemy i naprawiamy wyłącznie biżuterię wykonaną przez nas.

Jak mam dbać o biżuterię z metali szlachetnych, klejnotów i pereł? 

Każdy rodzaj materiały wymaga nieco innego procesu i opieki. Zachęcamy do przeczytania naszych sugestii, dotyczących pielęgnacji biżuterii

Muszę naprawić moją biżuterię ze studia KLENOTA. Co mam zrobić? 

Naprawy i modyfikacje biżuterii można zamówić online, wysyłając nam e-mail na adres info@klenota.com.  Uzgodnimy z Państwem kolejne etapy i wyślemy do zaakceptowania przewidywany koszt modyfikacji lub naprawy. Dużym ułatwieniem będzie dla nas załączone zdjęcie uszkodzonej biżuterii, dołączone do maila. Szczegóły procesu można znaleźć tutaj

Czy skupują Państwo złoto lub złotą biżuterię?

Nie, nie skupujemy ani złota, ani złotej biżuterii.




Pro pohodlný nákup a doručení do České republiky doporučujeme navštívit naši stránku v češtině.

Pre pohodlný nákup a doručenie na Slovensko odporúčame navštíviť našu stránku v slovenčine.

Aby zapewnić Państwu jak największą wygodę podczas zakupów, rekomendujemy odwiedzenie naszej polskiej strony.

Für das beste, auf Ihren Standort zugeschnittene Einkaufserlebnis empfehlen wir Ihnen, unsere deutsche Website zu besuchen.

Pour une navigation optimale et adaptée à votre zone géographique, nous vous recommandons de consulter notre site Web français.

For the best shopping experience, we recommend visiting our international website in English.